sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Kotitehtävä 9.

Kysely

Kotitehtävänä oli tehdä joko yhteydenottolomake tai kysely Google Docsia käytten. Teinkin hahmotelman kyselystä Lohjan alueen matkailuyrittäjille.



Tämän tyyppisen kyselyn tekeminen on ollut mielessä jo jonkin aikaa, sillä vain harva lohjalainen matkailuyritys tekee selkeää sähköistä markkinointia. Uskon, että syitä sähköisen markkinoinnin olemattomuuteen on monia resurssien vähyydestä tietotaidon puutteeseen, mutta kun MUTU ei riitä. Siispä tämän harjoituksen jälkeen aikomuksenani on ihan oikeasti kysyä ja kartoittaa, mikä meidän matkailuyrittäjillä on tieto-, taito- ja tahtotila sähköisen markkinoinnin saralla.

Pääset kyselyyn TÄÄLTÄ

3 kommenttia:

  1. Ihanaa tarmokkuuta Helena! Kyselyn luominen ei tosiaan olekkaan niin vaikeaa, kysymysten laatimisessa kannattaa vaan olla tarkkana, että ei tule turhia vastauksia. Kysely kannattaa testata parilla kaverilla ennen yleistä jakoa, koska teknisiä virheitä tulee meille guruillekkin :D Välttääkseen väärinkäsitykset on myös hyvä kertoa miten kuuluu vastata joka kysymyksessä ( valitse vain yksi vaihtoehto/ voit valita useita) Mutta hyvältä näytti kyselysi! P.s. miksi ihmeessä innostuin kommentoimaan näin paljon on liian tuoreet muistikuvat vuosi sitten olleesta lopputyöni kyselystä, jota käännettiin ja väänneettiin tarpeeksi!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista Laura! Olen aivan samaa mieltä, että tuo kysymysten asettelu on tekniikkaa haastavampaa. Mitkä ovat ne oikeat kysymykset, joilla saada asian ydin irti? Vastaushan on aiheesta riippuvainen, mutta ainakin sähköisen liiketoiminnan osalta toivoisin olevani myös tässä asiassa viisaampi meidän opintojen jälkeen. Ja myönnän rehellisesti, että tätä kyselyä ei ole testattu eikä ohjeistettu. Mutta kun aloitan oikean kyselyn tekemisen, niin ehdottomasti pidän Lauran vinkit mielessä. :D

    VastaaPoista
  3. Onko oikea kysely jo tehty? Miten meni? Oivia työkaluja kyselyihin on mm. myös surveymonkey tai polldaddy.

    VastaaPoista